digitale kabeltelevisie |
|
Menu
home
nieuws
archief
wat is het
decoder
waar
techniek
f.a.q.
links
colofon
Site gestopt
Deze site wordt niet meer bijgehouden. De ontwikkeling van DVB Inspector gaat wel gewoon door.
RSS
Nieuws
04/08/2016:
Marktaandeel Rekamkabel daalt tot 40,4%
27/01/2016:
Marktaandeel Rekam-kabel daalt verder tot 41,8%
08/11/2015:
Marktaandeel Ziggo 59%
12/07/2015:
Rekam marktaandeel 43,7%
09/06/2015:
CPB tikt Ziggo op de vingers wegens privacyovertredingen digitale tv
|
« Voetbalkanaal in pakket met Canal+ bij TV Home Kort geding Casema KPN » UPC: massale uitrol digitaal27 juni 2005Bij Stoneroos, oorspronkelijk uit Broadcast Magazine (niet on-line); "UPC gaat in twee jaar tijd zo'n twee miljoen digitale kabelontvangers leveren. Abonnees krijgen, of ze nu willen of niet, de ontvangers bij hun standaardabonnement. UPC noemt ze daarom het liefst digitale 'omzetters' in plaats van set-top boxen. Moedermaatschappij UnitedGlobalCom investeert zo'n 300 miljoen euro in de Nederlandse digitalisering." "De massale uitrol van digitale kabeltelevisie start in de regio Rotterdam. Bij het UPC-model komen de digitale kabelontvangers in bruikleen van de klanten. Het digitale startpakket zal net als bij Casema, CAIW, Multikabel en Essent Kabelcom integraal onderdeel zijn van het standaardabonnement. UPC mikt erop om relatief snel - mogelijk al drie maanden na de afgifte van de digitale kastjes - het analoge aanbod te verkleinen naar 22 zenders. Bovenop het (digitale) standaardpakket zal UPC een aantal zenders onderbrengen in een nieuw digitaal pluspakket." "De kleine kabelaar CAIW is deze zomer met een soortgelijk concept bezig, zij het dat digitale ontvangers daar alleen op aanvraag naar klanten worden gestuurd voor tien euro. UnitedGlobalCom meldde dat de technische partners Thomson, Pace en Scientific Atlanta (aan de ontvangerkant), Kudelski (voor de codering, oftewel Nagravision) en OpenTV borg moeten staan voor de massale introductie. Daarmee lijkt UPC afscheid te nemen van een aantal technieken dat nu nog wordt ingezet voor de circa 56.000 betalende UPC Digital-huishoudens." |