digitale kabeltelevisie |
|
Menu
home
nieuws
archief
wat is het
decoder
waar
techniek
f.a.q.
links
colofon
Site gestopt
Deze site wordt niet meer bijgehouden. De ontwikkeling van DVB Inspector gaat wel gewoon door.
RSS
Nieuws
04/08/2016:
Marktaandeel Rekamkabel daalt tot 40,4%
27/01/2016:
Marktaandeel Rekam-kabel daalt verder tot 41,8%
08/11/2015:
Marktaandeel Ziggo 59%
12/07/2015:
Rekam marktaandeel 43,7%
09/06/2015:
CPB tikt Ziggo op de vingers wegens privacyovertredingen digitale tv
|
« Versatel voetbal 20.000 abonnees Overheid Belgie onderzoekt digitale televisie » Essent herkent klachten van Maastrichtenaren niet04 augustus 2005In Dagblad De Limburger een verhaal over ontevreden klanten van Nutsmaas TV Digitaal na de technische overgang naar TV Home. "Abonnees van TV Home in Maastricht (het digitale tv-netwerk van Essent) hebben zich via de Limburger beklaagd over de kwaliteit van het beeld en het zenderaanbod dat ze sinds afgelopen weekeinde ontvangen." "In de nacht van zondag op maandag nam Essent (TV Home) het digitale project over van Nutsbedrijven Maastricht (TV Digitaal)." "In Maastricht hebben ruim 3500 mensen een abonnement op digitale televisie. Een aantal van hen meent dat na de overname het beeld waziger is, beeld en geluid niet meer 'lipsynchroon' lopen terwijl sommige andere zenders 'op zwart' zijn gegaan." "Een woordvoerder van TV Home erkent dat sinds afgelopen weekeinde een vijftigtal klachten zijn binnengekomen maar die hebben volgens hem geen betrekking op de genoemde klachten. 'Abonnees zijn voor de overstap uitvoerig geïnformeerd. Ook is aangeven dat de volgorde waarin de zenders bij Nutsbedrijven werden doorgegeven, bij ons iets anders zal zijn. Mogelijk dat dit toch voor verwarring heeft gezorgd.'" In deze hernummering kan ook de verklaring liggen voor de 'zenders op zwart'. Als in de Sagem decoder (in Maastricht nog veel gebruikt) een eigen favorietenlijst gebruikt wordt, dan worden aanpassingen in de standaard zenderlijst daarin niet (goed) doorgevoerd. Even opnieuw favorietenlijst vullen is dan de oplossing. "De woordvoerder acht het onmogelijk dat de kwaliteit van het beeld of geluid is verminderd omdat de manier waarop het beeld naar de abonnees wordt verzonden, technisch gezien exact dezelfde is als voorheen. Hij spreekt van 'een gevoel' dat mensen mogelijk kunnen hebben na de omschakeling maar benadrukt dat elke klacht in behandeling zal worden genomen. Eerder beklaagden abonnees zich over de overgang omdat Nutsbedrijven in een folder niet expliciet vermeldde dat het abonnement inclusief filmkanaal Canal + bij TV Home drie euro duurder zou worden dan bij TV Digitaal." |