digitale kabeltelevisie |
|
Menu
home
nieuws
archief
wat is het
decoder
waar
techniek
f.a.q.
links
colofon
Site gestopt
Deze site wordt niet meer bijgehouden. De ontwikkeling van DVB Inspector gaat wel gewoon door.
RSS
Nieuws
04/08/2016:
Marktaandeel Rekamkabel daalt tot 40,4%
27/01/2016:
Marktaandeel Rekam-kabel daalt verder tot 41,8%
08/11/2015:
Marktaandeel Ziggo 59%
12/07/2015:
Rekam marktaandeel 43,7%
09/06/2015:
CPB tikt Ziggo op de vingers wegens privacyovertredingen digitale tv
|
« Levering Samsung PVR begint deze week Tv-reclame moet Zizone.tv van Essent dragen » Abonnees tevreden over Cai Harderwijk04 oktober 2006Abonnees van CAI Harderwijk zijn over het algemeen goed te spreken over digitale televisie en redelijk tevreden over de dienstverlening en informatievoorziening van het kabelbedrijf. Dat schrijft deStentor. Cai Harderwijk heeft zelf opdracht gegeven voor het onderzoek omdat ze wilde weten of digitale televisie bevalt. Het onderzoek is uitgevoerd door studenten van Hogeschool Windesheim uit Zwolle onder 600 abonnees. Ruim 80 procent van de ondervraagden vindt de informatie over de komst en het gebruik van de digitale ontvanger voldoende. Omgerekend zijn dat zo’n 12.400 van de in totaal 16.000 abonnees. Ongeveer 75 procent heeft de ontvanger ook daadwerkelijk in gebruik en kijkt digitale televisie. Van de niet-gebruikers geeft 29 procent aan genoeg te hebben aan de analoge zenders. Uit het onderzoek komt verder naar voren dat het overgrote deel van de respondenten positief oordeelt over de verbeterde beeldkwaliteit, de kwaliteit van het geluid en het aanbod en aantal analoge en digitale radio- en televisiezenders. 30 procent heeft nog steeds problemenVan de gebruikers van de digitale ontvanger heeft zo'n 32 procent problemen gehad met installeren en programmeren, 30 procent heeft nog steeds problemen. ‘Dat zijn er te veel’, meent CAI-directeur Edo Kweldam, ‘maar de meeste klachten zijn wel vrij eenvoudig zelf op te lossen’. Onder de 30 procent gebruikers van de digitale ontvanger in Harderwijk die nog steeds problemen hebben met hun televisiebeeld wordt veel geklaagd over hinderlijke tekstbalkjes op het televisiescherm met vermeldingen als ‘geen signaal’ of ‘voer smartcard in’. Volgens directeur Kweldam moeten mensen die hier last van hebben gewoon de software van hun ontvanger updaten. ‘Wie dat niet voor elkaar krijgt, kan het best even langskomen of bellen.’ Bron: deStentor (1) en (2) |