digitale kabeltelevisie |
|
Menu
home
nieuws
archief
wat is het
decoder
waar
techniek
f.a.q.
links
colofon
Site gestopt
Deze site wordt niet meer bijgehouden. De ontwikkeling van DVB Inspector gaat wel gewoon door.
RSS
Nieuws
04/08/2016:
Marktaandeel Rekamkabel daalt tot 40,4%
27/01/2016:
Marktaandeel Rekam-kabel daalt verder tot 41,8%
08/11/2015:
Marktaandeel Ziggo 59%
12/07/2015:
Rekam marktaandeel 43,7%
09/06/2015:
CPB tikt Ziggo op de vingers wegens privacyovertredingen digitale tv
|
« D-TV eist in kort geding digitale uitzending Nieuwe muziekdienst XLnt Radio bij Caiway » Consumentenbond dient klacht in tegen UPC09 februari 2007De Consumentenbond heeft vrijdag een klacht ingediend bij de Consumenten Autoriteit tegen kabelbedrijf UPC. UPC zou consumenten duperen met een agressieve verkoopmethode. Het kabelbedrijf deelt van deur tot deur gratis ontvangers uit voor digitale televisie, de zogeheten decoders. Volgens de Consumentenbond maakt UPC onvoldoende duidelijk waar klanten voor tekenen en zorgt hun verkoopmethode voor grote ergernis onder consumenten. Zo denken mensen te tekenen voor een gratis ontvanger voor digitale televisie, maar tekenen zij in werkelijkheid een overeenkomst voor digitale televisie. "De klachten komen al binnen zolang UPC de decoders aan de deur aanbiedt. Al enkele jaren geloof ik", vertelt een woordvoerder van de Consumentenbond. "Telkens weer verklaart UPC dat het de klant duidelijk informeert, maar de klachten blijven toch nog steeds binnenkomen. Nu willen we dat hun methode maar eens wordt gecontroleerd door een officiĆ«le instantie." De consumentenbond heeft de klachten nog niet bij elkaar opgeteld. UPC laat weten de klacht verrassend te vinden, onder meer omdat uit eigen belevingsonderzoek onder klanten niet bleek dat de verkoopmethode agressief zou zijn. "We hebben een procedure opgesteld, waarin we klanten herhaaldelijk vragen om een expliciet 'ja'. Met name als het gaat om de algemene voorwaarden van het product.", reageert een woordvoerder. Dat er in de praktijk incidenteel fouten worden gemaakt wil UPC niet ontkennen, maar van een structureel agressieve aanpak zou geen sprake zijn. Bron: Trouw, Consumentenbond |