digitale kabeltelevisie |
|
Menu
home
nieuws
archief
wat is het
decoder
waar
techniek
f.a.q.
links
colofon
Site gestopt
Deze site wordt niet meer bijgehouden. De ontwikkeling van DVB Inspector gaat wel gewoon door.
RSS
Nieuws
04/08/2016:
Marktaandeel Rekamkabel daalt tot 40,4%
27/01/2016:
Marktaandeel Rekam-kabel daalt verder tot 41,8%
08/11/2015:
Marktaandeel Ziggo 59%
12/07/2015:
Rekam marktaandeel 43,7%
09/06/2015:
CPB tikt Ziggo op de vingers wegens privacyovertredingen digitale tv
|
« Eredivisie Live heeft 200.000 abonnees Comedy Central Family begonnen bij Ziggo » UPC begint definitief met rode knop advertenties29 september 2008Na 12 maanden van uitgebreid testen en 25 interactieve campagnes met adverteerders als Rabobank, Shell, Randstad en Amstel, heeft UPC besloten de techniek van de ‘rode knop’ commercieel te exploiteren. UPC biedt vier typen interactief adverteren aan:
VODIn de eerste helft van 2008 hebben digitale tv-klanten van UPC meer dan 14 miljoen Video On Demand (VOD)-streams opgevraagd. Veertig procent van deze klanten (592.100 eind juni) gebruikt de interactieve tv-toepassing nu maandelijks. Dat is volgens UPC hoog naar internationale maatstaven. UPC heeft een breed VOD-aanbod als aanvulling op de gangbare ‘lineaire tv’. De VOD-bibliotheek van UPC bevat meer dan 400 films en een uitgebreide database met ondermeer series, kinderprogramma’s, documentaires en muziek. De film ‘I am Legend’ was in de eerste zes maanden van 2008 de meest populaire film onder UPC-klanten. De film kwam beschikbaar op hetzelfde tijdstip als waarop hij op dvd werd uitgegeven en in de videotheek lag (‘Day and Date’-principe). De film ‘Ratatouille’ werd als op één na beste film bekeken, terwijl ‘Pirates of the Caribbean - At World’s End’ op de derde plaats kwam. Eén van de meest succesvolle VOD-applicaties is ‘Programma Gemist’ van de Publieke Omroep (tot 10 dagen terugkijken). Van deze terugkijkfunctie scoorde het programma ‘De Lama’s’ het beste. De bediening van de VOD-functie lijkt op die van een video-/dvd-recorder. Het is bijvoorbeeld mogelijk om te pauzeren, vooruit te spoelen en terug te spoelen. Een andere belangrijke pijler van VOD is de beschikbaarheid van gewaardeerde tv-series, documentaires, kinderprogramma’s en concerten. Desperate Housewives werd in deze categorie het meeste opgevraagd. Bron: persbericht UPC |