digitale kabeltelevisie |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Menu
home
nieuws
archief
wat is het
decoder
waar
techniek
f.a.q.
links
colofon
Site gestopt
Deze site wordt niet meer bijgehouden. De ontwikkeling van DVB Inspector gaat wel gewoon door.
RSS
Nieuws
04/08/2016:
Marktaandeel Rekamkabel daalt tot 40,4%
27/01/2016:
Marktaandeel Rekam-kabel daalt verder tot 41,8%
08/11/2015:
Marktaandeel Ziggo 59%
12/07/2015:
Rekam marktaandeel 43,7%
09/06/2015:
CPB tikt Ziggo op de vingers wegens privacyovertredingen digitale tv
|
« Delta introduceert CI+ module. UPC stapt over op efficiëntere modulatietechniek QAM256 » 51,7% Ziggo klanten kijkt digitaal24 mei 2010Aan het eind van het 1e kwartaal 2010 keken 1.622.000 klanten bij Ziggo digitale televisie. Het totaal aantal televisie-klanten bedroeg 3.140.000, zodat het aandeel digitale kijkers uitkwam op 51,7%. Eind 2009 was dat percentage nog 49,0.
De afname van het totaal aantal klanten gaat door. Het aantal homes passed was 4.070.000, zodat Ziggo in haar verzorgingsgebied voor televisie (analoog en digitaal) een marktaandeel heeft van 77,1%, dat was 77,6% een kwartaal geleden.en 80,3% eind 1e kwartaal 2009. Bij Ziggo zit het digitale basispakket 'gratis' inbegrepen in het analoge pakket, niet iedereen die digitaal gaat kijken levert dus extra inkomsten op. 818.000 abonnees kozen wel voor een betaald digitaal extra dienst, dat is zo'n 50,4% van de digitale kijkers. Die verhouding lijkt redelijk stabiel, al in 2006 had bij @Home al zo'n 50% van de digitale kijkers een totaalpakket (er was toenminder keuze in pakketten en extra zenders). De betaalde extra zenders leverden Ziggo in Q1 2010 29.559.000 euro extra inkomsten op, omgerekend betekend dat een klant die extra zenders wil daar per maand is dat € 12,04 aan besteed.
Bron: Ziggo |