digitale kabeltelevisie |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Menu
home
nieuws
archief
wat is het
decoder
waar
techniek
f.a.q.
links
colofon
Site gestopt
Deze site wordt niet meer bijgehouden. De ontwikkeling van DVB Inspector gaat wel gewoon door.
RSS
Nieuws
04/08/2016:
Marktaandeel Rekamkabel daalt tot 40,4%
27/01/2016:
Marktaandeel Rekam-kabel daalt verder tot 41,8%
08/11/2015:
Marktaandeel Ziggo 59%
12/07/2015:
Rekam marktaandeel 43,7%
09/06/2015:
CPB tikt Ziggo op de vingers wegens privacyovertredingen digitale tv
|
« Uitbreiding aantal HD-zenders Caiway Regionale omroepen bij UPC digitaal naar kanaal 30 » 55,9% Ziggo klanten kijkt digitaal21 oktober 2010Eind September had Ziggo 1.732.000 klanten die gebruik maakten van digitale televisie. Het totaal aantal televisie-klanten daalde met 20.000 tot 3.100.000, zodat nu 55,9% van de Ziggoklanten digitaal kijkt op minstens één toestel. Het aantal homes-passed (mogelijke aansluitingen) komt uit op 4.123.000, wat een marktaandeel van 75,2% betekent (was 76,0% vorig kwartaal, en 78,4% een jaar geleden). Uit de cijfers blijkt dat 49,1% van de digitale kijkers één of meer betaalde extra pakketten afneemt. Daaraan wordt gemiddeld €12,15 per maand uitgegeven. Teruggerekend naar alle digitale kijkers zou gesteld kunnen worden dat een digitale kijker Ziggo gemiddeld €5,97 per maand aan extra inkomsten oplevert. SeizoensinvloedenWas het aantal kijkers met een extra pakket vorig kwartaal nog afgenomen, nu trekt dat aantal weer aan (met 43.000 tot 851.000) Dat effect was vorig jaar ook te zien. Wel wordt er per digitale kijker minder uitgegeven aan dergelijke zenders, van €12,64 vorig kwartaal naar €12,15 dit kwartaal. Ook die trend komt overeen met vorig jaar. 50% neemt extra pakket(ten)Het percentage digitale kijkers dat geld over heeft voor extra pakketten is vrij constant rond de 50%. Dat was al zo in 2006, toen @Home 250.000 digitale kijkers (14% van alle kijkers) had. Ook toen had rond de 50% van de digitale klanten het totaalpakket als extra (Thema pakketten bestonden toen nog niet). Er lijk daarbij weinig verschil te zijn tussen de early-adaptors, en mensen die later overstappen op digitaal. Ook bij UPC komt deze 50% terug. Ziggo vergelijkt haar kwartaal-cijfers met een jaar geleden, voor de volledigheid heb ik ook de cijfers van vorig kwartalen er bij gezet. Omdat Ziggo pas sinds kort meer gedetailleerde cijfers geeft over omzetten en extra pakketten ontbreekt informatie over Q4 2009 in onderstaande tabel.
Bron: kwartaalcijfers Ziggo |