digitale kabeltelevisie |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Menu
home
nieuws
archief
wat is het
decoder
waar
techniek
f.a.q.
links
colofon
Site gestopt
Deze site wordt niet meer bijgehouden. De ontwikkeling van DVB Inspector gaat wel gewoon door.
RSS
Nieuws
04/08/2016:
Marktaandeel Rekamkabel daalt tot 40,4%
27/01/2016:
Marktaandeel Rekam-kabel daalt verder tot 41,8%
08/11/2015:
Marktaandeel Ziggo 59%
12/07/2015:
Rekam marktaandeel 43,7%
09/06/2015:
CPB tikt Ziggo op de vingers wegens privacyovertredingen digitale tv
|
« Cvdm accepteert tarieven Ziggo voor doorgifte lokale omroepen Daling Digitenne zet door » Ziggo 62,5% kijkt digitaal18 april 2011Bij Ziggo is het percentage digitale kijkers afgelopen kwartaal toegenomen van 58,4% tot 62,5%. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die Ziggo vandaag bekend gemaakt heeft. Het aantal digitale kijkers nam toe tot 1.915.000, het totaal aantal televisieklanten bij Ziggo daalde van 3.087.000 tot 3.063.000. Het aantal 'homes-passed' (mogelijke aansluitingen) bedroeg 4.160.000, waarmee Ziggo op een marktaandeel in haar verzorgingsgebied komt van 73,6%. Het overzicht van de afgelopen kwartalen; In onderstaande tabel ontbreekt t.o.v. vorige versies de regel "Standard cable subscription revenue". Ziggo gebruikt nu een andere methode om de omzet toe te schrijven aan de diverse producten. In vorige kwartelen was er een aparte post "Bundles subscription revenues", nu zijn de inkomsten uit de diverse bundles verdeeld over TV, internet en telefonie. Deze cijfers zijn dus niet meer vergelijkbaar en verwijderd. Daarnaast bleek er een rekenfout geslopen te zijn in de waarde van "inkomsten 'extra zenders' per digitale abonnee per maand (alle digitale klanten)" voor Q2 2010, dat is nu gecorrigeerd
Als we kijken naar het percentage van de digitale kijkers dat een of meer extra pakketten afneemt lijkt daarin een lichte seizoensinvloed te bestaan. In de winter nemen naar verhouding iets meer kijkers een extra pakket, waarna dat aantal in de zomer weer daalt. Alleen dit jaar lijkt de zomer bij Ziggo erg vroeg begonnen... Op de omzet per klant lijkt dat seizoens-effect weinig invloed te hebben. Afgelopen kwartaal gaf een abonnee die extra zenders afnam daar gemiddeld €12,85 aan uit, het hoogste bedrag tot nu toe. Klanten die kiezen voor extra zenders geven daar steeds meer aan uit.
|