digitale kabeltelevisie |
|
Menu
home
nieuws
archief
wat is het
decoder
waar
techniek
f.a.q.
links
colofon
Site gestopt
Deze site wordt niet meer bijgehouden. De ontwikkeling van DVB Inspector gaat wel gewoon door.
RSS
Nieuws
04/08/2016:
Marktaandeel Rekamkabel daalt tot 40,4%
27/01/2016:
Marktaandeel Rekam-kabel daalt verder tot 41,8%
08/11/2015:
Marktaandeel Ziggo 59%
12/07/2015:
Rekam marktaandeel 43,7%
09/06/2015:
CPB tikt Ziggo op de vingers wegens privacyovertredingen digitale tv
|
« Rekam verliest 5 procentpunt marktaandeel door afschakeling analoog Tweede kamer stemt voor concurrentie op kabel » Ziggo wil kijkers verplichten reclame te kijken bij opgenomen programma's30 mei 2011Ziggo denkt er over om bij het terugkijken van programma’s op harde schijf-recorder (PVR) kijkers te verplichten reclame te bekijken. Dat verklaarde Marcel Nijhoff, lid van raad van bestuur van Ziggo, aan Emerce. Nijhoff: "De steeds langere reclameblokken kunnen bij het terugkijken makkelijk worden weggezapt en op de lange duur kan dat de omroepen flink wat inkomsten gaan kosten. Wij overwegen dan ook om kijkers voortaan verplicht reclame voor te zetten, die ze niet kunnen onderbreken." Ziggo heeft nog niet overlegd met de reclame-exploitanten, zoals de STER en RTL. Ziggo wil de verkoop van reclametijd aan deze organisaties overlaten, en niet zelf reclame gaan verkopen. Verder ging Nijhoff in op de te gebruiken techniek voor Video On Demand (wat overigens los staat van het opnemen op een eigen PVR). Volgens Nijhoff van Ziggo is het beter om in de toekomst vanuit de cloud te werken en de programma’s aan te bieden via het IP protocol. ‘Video on demand is in de huidige opzet technisch nogal gebrekkig,’ zegt Nijhoff. ‘Het vergt enorm veel van de hardware. Enkele jaren geleden hadden we geen andere mogelijkheid, maar met de uitbreiding van de netwerkcapaciteit is het zinvoller om IPTV aan te denken.’ Bron: Emerce (via Mediamagazine) |