digitale kabeltelevisie |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Menu
home
nieuws
archief
wat is het
decoder
waar
techniek
f.a.q.
links
colofon
Site gestopt
Deze site wordt niet meer bijgehouden. De ontwikkeling van DVB Inspector gaat wel gewoon door.
RSS
Nieuws
04/08/2016:
Marktaandeel Rekamkabel daalt tot 40,4%
27/01/2016:
Marktaandeel Rekam-kabel daalt verder tot 41,8%
08/11/2015:
Marktaandeel Ziggo 59%
12/07/2015:
Rekam marktaandeel 43,7%
09/06/2015:
CPB tikt Ziggo op de vingers wegens privacyovertredingen digitale tv
|
« Omschakeling UPC op QAM256 compleet 57,7% UPC abonnees kijkt digitaal » Daling inkomsten digitale televisie bij Ziggo20 april 2012Voor het eerst sinds het begin van Ziggo zijn de inkomsten uit digitale televisie afgelopen kwartaal afgenomen. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers over het eerste kwartaal 2012 van Ziggo. Afgelopen kwartaal brachten de extra zenderpakketten 41,1 miljoen euro op, het laatste kwartaal van 2011 was dat nog 41,4 miljoen. Een jaar geleden waren de inkomsten uit extra zenders nog 35,5 miljoen, en bij het begin van Ziggo in 2009 brachten de zenderpakketten 21,9 miljoen op. Voor het eerst geeft Ziggo inzicht in het aantal interactieve decoders dat in gebruik is. Eind van het 1e kwartaal 2012 waren dat er 280.000 (12,6% van de digitale kijkers), een jaar daarvoor waren het er 86.000. Ziggo noemt geen aantallen voor het aantal VOD (Video On Demand) aanvragen, maar spreekt van een sterke toename van het gebruik bij een klein aantal kijkers. Het aantal transacties voor VOD en Pay-per-event is met 260% gestegen t.o.v. een jaar eerder. Met Pay-per-event is het mogelijk een losse wedstrijd van Eredivisie Live, of een dagdeel Sport1 of PassieXXX te bestellen. Voor het gebruik daarvan is geen interactieve decoder nodig. Een gewone decoder is voldoende, het bestellen gebeurt via internet.
Het aantal abonnees dat één of meerdere extra zenderpakketten afneemt is afgelopen kwartaal toegenomen van 940.000 tot 957.000. Ziggo meld in het kwartaalverslag dat 57.000 klanten een abonnement hebben genomen op HBO. Omdat die klanten de eerste twee maanden gratis kijken levert dat nog geen extra inkomsten op.
|