digitale kabeltelevisie

« Rekam marktaandeel 43,7% Marktaandeel Rekam-kabel daalt verder tot 41,8% »



Marktaandeel Ziggo 59%

08 november 2015

ziggo marktaandeel q32015In het derde kwartaal van 2015 heeft Ziggo 43,500 abonnees verloren om te eindigen op 4.139.800 klanten die TV kijken via deze aanbieder. Het aantal homes-passed (mogelijke aansluitingen in haar verzorgingsgebied) bedroeg 7.014.700, zodat het marktaandeel voor televisie gedaald is tot 59%.

Klantverlies

ziggo abonnee_verlies
Sinds eind 2014 is Ziggo overgenomen door LGI, het bedrijf dat ook UPC bezit. Beide bedrijven worden/zijn samengevoegd en gaan als Ziggo verder. Sindsdien worden de resultaten van voormalig Ziggo en UPC ook niet meer apart gepubliceerd. Door de resultaten van Ziggo en UPC voor de fusie te vergelijken met die van het nieuwe Ziggo na de fusie valt er wel iets te zeggen over het klantverlies. Uit de grafiek blijkt dat het klantverlies na de fusie groter is dan het jaar daarvoor, maar eind 2012/begin 2013 waren de gecombineerde verliezen van Ziggo en UPC nog groter. Het verlies van marktaandeel van kabel is al jaren aan de gang.

ziggo marktaandeel verloop